MUAFAKAT Corner

Monday, December 8, 2008

Jadual Kerja 7 & 8 Disember - Tahniah Ah Leong!





Selepas pulang dari Jakarta, kira-kira jam 10 malam saya terus ke Bukit Antarabangsa bersama-sama SKUAD AMK yang berkerja kuat untuk meyelamatkan mangsa tanah runtuh.

Saya kemudian bergegas ke Balik Pulau bagi memenuhi beberapa undangan. Ah Leong ataupun nama penuh beliau Leong Kein Cheng, merupakan Pengerusi JKKK Gertak Sanggul, Teluk Kumbar. Ini adalah kali ketiga selepas pilihanraya saya berkunjung ke Gertak Sanggul. Kali ini Ah Leong telah berjaya menjual lebih 100 meja sempena perayaan 12 tahun Tokong Kong Hock Keong. Majlis berlansung pada pada jam 8.30 malam pada 7hb Disember 2008. Kali ini saya menjemput YB Jason Ong, ADUN Kebun Bunga bersama Saudara Felix Ooi, Ahli Majlis MPPP merangkap Ketua AMK Bahagian Bukit Bendera. Kebetulan kami bertiga baru pulang daripada menghadiri program kepimpinan Asian Renaissance: Capacity Building for Future Leaders of Southeast Asia di Jakarta yg juga di hadiri oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim anjuran Institut Kajian Dasar dan Sasakawa Peace Foudation, Jepun.

Saya sempat memberi ucapan ringkas mengenai sejarah pendidikan cina di Pulau Pinang yang juga mendapat sentuhan pemimpin Asian Renaissance unggul Dr. Sun Yat Sen yg mewujudkan Balik Pulau Reading Club sekitar lewat 1890an. Saya dimaklumkan kira-kira lebih seribu orang kaum Tionghua kebanyakkannya daripada Balik Pulau mengahdiri majlis perayaan tersebut. Tahniah Ah Liong !!

Sebelah petang, 4.30 petang saya berceramah di Batu Kawan bersama YB Fairus, YB Low dan juga Pak Mus.

Tahun ini saya bersembahyang Hari Raya di Masjid Bagan Air Itam di Kampung Jalan Bharu. Sebelah malam saya pulang ke PJ untuk beraya bersama keluarga sebelah isteri.

No comments: